گفتگو با نوجوان طلایی بدمینتون کشور | نخستین دختر شهرم بر سکوی المپیک خواهم بود
  • کد مطالب: ۱۳۵۱۱۲
  • /
  • ۲۶ مهر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷

گفتگو با نوجوان طلایی بدمینتون کشور | نخستین دختر شهرم بر سکوی المپیک خواهم بود

هر فردی می‌تواند به کمک یک راکت سبک‌وزن و ضربه‌زدن به توپی از روی تور، از این بازی لذت ببرد.

هر فردی می‌تواند به کمک یک راکت سبک‌وزن بدمینتون و ضربه‌زدن به توپی از روی تور، از این بازی لذت ببرد. بدمینتون سریع‌ترین بازی انجام‌شده با راکت است.

یک ضربه محکم به توپ سبب می‌شود با سرعت تقریبی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، و یک بازیکن حرفه‌ای برای موفقیت در این بازی، به سرعت واکنش، استراتژی و قدرت بدنی بسیاری نیاز دارد.

بازی بدمینتون امروزی، از کشور هندوستان و از بازی‌ای که آن‌ها به نام «پونا» انجام می‌دادند آغاز شد. سپس از سوی افسران ارتش انگلستان، از هندوستان به بریتانیا انتقال یافت و با ورود کارشناسان نفتی انگلیسی به ایران، بدمینتون به کشور ما راه‌ پیدا کرد.

فدراسیون آن، سال ۱۳۵۱ در ایران تأسیس و در سال ۱۳۵۲ نخستین مسابقات قهرمانی کشور به ‌صورت رسمی برگزار شد.

فاطمه‌ مایونی در مدرسه سما تحصیل می‌کند. او از کودکی به ورزش ژیمناستیک علاقه نشان می‌داده است و ورزش را از خانه با بارفیکس و در نهایت بدمینتون را از یازده‌سالگی به‌طور حرفه‌ای آغاز می‌کند. او اکنون صاحب عنوان قهرمانی کشور در این رشته ورزشی است.

 

گام‌‌به‌گام تا قله پیروزی

سال ۹۵ به دلیل اینکه به بدمینتون علاقه زیادی داشتم، ۳ ماه که از شروع تمریناتم گذشت، در مسابقات ناحیه، مقام سوم را کسب کردم.

همین سبب شد انگیزه بسیاری برای ادامه این رشته پیدا کنم. از این موفقیت حس خیلی خوبی داشتم و فهمیدم در این ورزش علاوه بر علاقه، استعداد هم دارم.

پس از آن، مسابقات استانی آغاز شد و توانستم مقام اول استان را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ کسب کنم. سپس در نخستین مسابقات کشوری دانش‌آموزی در شهر اراک شرکت کردم.

پس از آن در مسابقات رنکینگ جوانان کشوری انتخاب شدم و در چند مسابقه کشوری حضور یافتم و با اعضای تیم ملی مسابقه دادم که نتایج و تجربیات خوبی برایم به همراه داشت.

در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز مقام اول انفرادی استان و سپس نشان طلای مسابقات کشور را به‌‌دست آوردم.

 

تا المپیک

به‌یادماندنی‌ترین پیروزی‌ام بهمن ۹۸ با کسب مقام اول کشوری در مسابقات لیگ دسته 2 بدمینتون بانوان کشور و تلخ‌ترین تجربه‌ام مربوط به مسابقات لیگ دسته یک کشور در مقابل یکی از اعضای تیم ملی کشور و شکستم با اخلاف کم بود.

برای پیروزی در بدمینتون به قدرت بدنی زیاد، چابکی، انعطاف‌پذیری و ضریب هوشی بالا نیاز است. بدمینتون ورزشی است که همه اعضای بدن به‌علاوه‌ی هوش در آن درگیر می‌شوند. این ورزش تا المپیک جای پیشرفت دارد که امیدوارم بتوانم به این مقصد دست پیدا کنم.

علاوه بر ورزش به بازیگری و تئاتر هم علاقه‌مندم و در درس و تحصیل در سطح عالی هستم. همه تلاشم را می‌کنم که همیشه بهترین باشم.

این روزها که مسابقه ندارم، برای درس خواندن وقت بیشتری دارم اما زمانی که درگیر مسابقات می‌شوم برنامه‌ریزی برای درس و ورزش خیلی فشرده می‌شود. حتی در دوران قرنطینه هم در خانه با تمرین‌های آمادگی جسمانی بدنم را آماده نگاه داشتم.

 

تسلیم نشوند

هدفم کسب مقام اول المپیک در این رشته است و می‌خواهم نخستین دختر شهرم باشم که به المپیک راه پیدا کرده است. هم‌چنین قصد دارم در رشته مهندسی ژنتیک درس بخوانم و به کشورم خدمت کنم.

به هم‌سالانم هم یادآوری می‌کنم ورزش می‌تواند بهترین تفریح و سرگرمی و راهی برای پیشرفت آن‌ها باشد. فقط باید به‌یاد داشته باشند در برابر شکست‌ها تسلیم نشوند و از هر سختی و شکست، درسی برای برنده شدن فرابگیرند.

دلیل موفقیت‌هایم را پشتکار و تلاش و انگیزه خودم و همچنین پشتیبانی و زحمات پدر و مادرم و مادربزرگم می‌دانم و از آن‌ها سپاسگزارم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.